MailChimp training

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarmee je jouw klantencontact kunt personaliseren en de omzet kunt verhogen. Via mailingcampagnes benader je jouw klanten op een professionele manier en kun je direct belangrijke informatie delen over jouw product of dienst. Een handig programma waarmee je zelf mailcampagnes kunt opstellen is MailChimp. Via dit webprogramma kun je gratis een mailinglijst opstellen van 2000 abonnees en maar liefst 12.000 nieuwsbrieven per maand versturen.

Wat kun je bereiken met emailmarketing?

√ De relatie met jouw bestaande klanten optimaliseren
√ De opbrengst verhogen en leads generen
√ Meer traffic generen op jouw bedrijfswebsite of webshop
√ Herhaal-aankopen realiseren bij reeds bestaande klanten
√ Klanten informeren over bedrijfsnieuwtjes, kortingsacties en productnieuws

Meer weten over de MailChimp training?

MailChimp is een handig web-programma waarmee je eenvoudig digitale nieuwsbrieven kunt opstellen en versturen. Het voordeel van dit programma is dat je vanuit een aantal basis templates kunt werken. MailChimp is zeer gebruiksvriendelijk zodat je na deze training zelfstandig nieuwsbrieven kunt opstellen. Handig is dat na het verzenden van de nieuwsbrief je via de statistieken kunt zien hoe vaak de nieuwsbrief is geopend. Je kunt eveneens zien hoeveel mensen bijvoorbeeld op de bedrijfswebsite hebben geklikt.

Vanaf 25 mei 2018

Wil jij graag leren hoe je met MailChimp zelf nieuwsbrieven kunt creëren? Meld je dan aan voor de MailChimp training. De trainingen starten in maart 2018. Een MailChimp training duurt ongeveer 3,5 uur en kan ook online worden gegeven.

Wat leer je tijdens deze interactieve training?

√ Aanmaken van een account bij MailChimp
√ Kiezen van een email template en het vormgeven van de lay-out
√ Afbeeldingen toevoegen in de nieuwsbrief
√ Aanpassen van kleuren, lettertypes en lettergrootte
√ Social media deelknoppen toevoegen
√ Het maken van een adressenlijst
√ Het maken van groepen (verzamellijsten)
√ Een testverzending uitvoeren van je mailing
√ Het definitief versturen van de digitale nieuwsbrief
√ Het delen van de nieuwsbrief via social media
√ Het lezen van de statistieken
√ AVG vervangt vanaf 25 mei as de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wat gaat er nu eigenlijk veranderen?
BONUS: tips voor pakkende titels, call-to-action & toevoegen van linkjes

Pakkende teksten

Als copywriter ken ik natuurlijk de kneepjes van het vak en die wil ik jou ook heel graag leren. Tijdens de training zal ik dan ook extra aandacht geven aan het creëren van pakkende teksten. Hoe kies je sterke nieuwsbrieftitels/headlines die aandacht trekken maar niet te gladjes klinken? Wil je mensen leiden naar jouw website of inschrijfformulier dan kan ik je leren hoe je dit eenvoudig in de nieuwsbrief verwerkt. Ik laat je ook zien hoe je linkjes invoert en hoe je een call-to-action toevoegt aan jouw nieuwsbrief.

Mocht je ook graag hulp willen bij het creëren van nieuwsbriefteksten dan kan ik je daar ook bij helpen. Dit kunnen we afzonderlijk inplannen zodat we 1-op-1 een e-mailingstrategie kunnen opstellen.

Aanmelden voor de MailChimp training

Je kunt je aanmelden voor de MailChimp training via de contactpagina. Wil je meer informatie over data, tijdstippen en prijzen? Dan kun je dit ook via het contactformulier aangeven. Bellen of appen kan natuurlijk ook.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komma tekstbureau is op geen enkele manier geaffilieerd of in directe relatie met MailChimp.com

Keertje koffie drinken?